Anders Gonzalez ny ledamot i Visions förbundsstyrelse

Anders Gonzalez från Järfälla har i dag valts till ny ledamot i Visions förbundsstyrelse. Valet ägde rum vid Visions extra förbundsmöte i Stockholm.

Anders Gonzalez är 36 år och jobbar som IT-handläggare i Järfälla.

Av Visions valutskott beskrivs han som engagerad, vetgirig och uthållig. Anders Gonzalez är mycket engagerad i mänskliga och fackliga rättigheter. HBTQ och jämställdhet är frågor som han brinner extra mycket för.

Vad ser du som den viktigaste fackliga frågan för Vision?

- Den viktigaste frågan för Vision just nu anser jag vara arbetssituationen för de som jobbar inom social sektor. Arbetsbelastning, lön och att kunna leverera en rättsäker tjänst till medborgare. Vi ska ha en välfärd med fullt fokus på kvalitet, säger Anders Gonzalez.

För ytterligare kommentarer, kontakta Anders Gonzalez, tfn 070 - 00 23 367.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 168 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.