Anna Nilsson från Lund omvald till Visions förbundsstyrelse

Anna Nilsson har i dag omvalts till ledamot i Visions förbundsstyrelse. Anna Nilsson är 46 år och har varit ledamot i Visions förbundsstyrelse sedan 2012.

Anna Nilsson arbetar som handläggare i Lunds kommun. Hon har också ett uppdrag som styrelseledamot i Fairtrade Sverige.

Vilken fråga tycker du är viktigast för att lyfta fram Visions positioner de kommande fyra åren?

-  Det är viktigt att medlemmarna upplever att vi är närvarande på arbetsplatserna. Organiseringen får inte tappa fart då vi behöver vara många medlemmar för att kunna påverka arbetsgivarna på bästa sätt och fortsätta jobba för ett schyst arbetsliv, säger Anna Nilsson.

Visions förbundsmöte äger rum i Malmö den 29 september – 2 oktober.

För ytterligare kommentarer kontakta Anna Nilsson, tfn: 070 931 76 19. En bild finns att hämta på https://vision.se/Om-Vision/Forbundsstyrelsen/

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 186 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070 - 655 50 48.