Årets Kulturkommun 2011

Pressinbjudan

Tisdagen den 7 december delar Fackförbundet SKTF ut pris till årets kulturkommun i Tempelriddarhuset i Karlstad kl 15 – 17. Media inbjuds till evenemanget.

Programmet inleds med mingelbuffé och musik av Kulturskolans stråkkvartett följt av ett smakprov ur teaterföreställningen "Oj då, nu ger sig Cabary på Fröding". Därefter delas priset ut av höjdhopparen Stefan Holm. Priset består av "Glasäpplet", som är ett vandringspris, konstverk och diplom.

Nominerade kommuner är Bengtsfors, Borås, Helsingborg, Härnösand, Kalmar, Laholm, Lund, Malmö, Nora, Norrköping, Ronneby, Skara, Sundbyberg och Upplands Bro.

Har du frågor kring prisutdelningen kontakta Ewa Henriksson, SKTF, på tel 08-789 63 88 eller 070 574 34 07.

Föranmälan krävs, mejla anmälan till kulturkommun@sktf.se.

Välkommen!

SKTF är ett partipolitiskt oberoende fackförbund med drygt 160 000 medlemmar. Våra medlemmar är offentligt och privat anställda med anknytning till kommun, landsting eller kyrka. SKTF kan spelreglerna på arbetsmarknaden och står bakom dig när du vill ha stöd. SKTF ingår i TCO, som är Sveriges största tjänstemannaorganisation med 1,2 miljoner medlemmar.

Presschef Peter Bloch, mobil 070-255 13 37 Pressombudsman Christian Örjestål, mobil 070-280 86 94