Bengt-Anders Alvenes från Östersund vald till Visions förbundsstyrelse

Bengt-Anders Alvenes har i dag valts till ledamot i Visions förbundsstyrelse. Bengt-Anders Alvenes är 34 år och arbetar som elkraftsingenjör på Jämtkraft.

Vilken fråga tycker du är viktigast för att flytta fram Visions positioner de kommande fyra åren?

-  Arbetsmiljöfrågor och arbete mot diskriminering ligger mig varmt om hjärtat. Ingen ska fara illa av att gå på jobbet eller särbehandlas negativt på grund av kön, sexuell läggning, etnicitet eller dylikt. Arbetet med Fair Union är också väldigt viktigt – vi måste leva som vi lär helt enkelt.

Valet ägde rum i samband med Visions förbundsmöte i Malmö.

För ytterligare kommentarer kontakta Bengt-Anders Alvenes, tfn 0734-60 52 47.  En bild av kommer att finnas tillgänglig på Visions webb under kvällen: https://vision.se/Om-Vision/Forbundsstyrelsen/

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 186 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070 - 655 50 48.