Hon föreslås bli ny förbundsordförande i Vision

Veronica Karlsson föreslås bli ny förbundsordförande i Vision. Det står klart när Visions valutskott i dag offentliggör sitt förslag.

Veronica Karlsson är 33 år och är sedan 2011 andre vice förbundsordförande i Vision.

- Veronica Karlsson har ett stort engagemang, är modig, tar ansvar och representerar Vision på ett mycket bra sätt såväl nationellt som internationellt. Hon är en relationsbyggare som vågar testa nytt, säger Lena Mellbladh, ordförande i Visions valutskott.

Veronica Karlsson är i grunden socialsekreterare och har ett förflutet som fackligt aktiv i Norrköping. I dag jobbar hon som borgarrådssekreterare i Stockholm.

Valet till ny förbundsordförande är ett fyllnadsval efter att Visions tidigare förbundsordförande Annika Strandhäll nyligen blev socialförsäkringsminister i Sveriges nya regering. Det äger rum den 17 november vid ett extra förbundsmöte på Norra Latin i Stockholm.

I samband med det extra förbundsmötet kommer också två andra fyllnadsval att ske till Visions förbundsstyrelse. Till ny andre vice förbundsordförande föreslår valutskottet Michael Karlsson, 34 år från Falköping. Michael Karlsson jobbar som arbetshandledare och är sedan 2012 ledamot i förbundsstyrelsen.

Valutskottets förslag till fyllnadsval av ny förbundsstyrelseledamot är Anders Gonzalez, 36 år och IT-handläggare i Järfälla.

För ytterligare frågor och kommentarer, kontakta:

Lena Mellbladh, ordförande Visions valutskott, tfn 073 – 415 31 50

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 168 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.