Inspirationsdag ska få fler att sjunga på arbetstid

I december ifjol utsågs Bollnäs till 2012 års kulturkommun av fackförbundet Vision. För att fira detta bjuder Vision och Bollnäs kommun in media till en inspirationsdag i kulturens tecken. Dagen är en upptakt för kören Ta ton på jobbet som kommer att starta i Bollnäs i mitten av oktober.

Var: Peter Stormaresalen, Kulturhuset i Bollnäs.

När: 13:00-17:00 onsdag 26 september.

Deltagandet vid inspirationsdagen och Visionskören kommer att ske på arbetstid. Förutom glädjen att få sjunga tillsammans vill både fackförbundet och arbetsgivarna poängtera att arbetsglädje är en av de viktigaste förutsättningarna för en hälsosam, effektiv och framgångsrik arbetsplats. Kultur i arbetslivet ska bidra till att öka arbetsglädjen hos de anställda. Ewa Henriksson från Vision kommer under dagen att berätta om tidigare lyckade projekt som haft positiv inverkan på både hälsan och lönen hos de anställda.

­Det här är ett fantastiskt fint initiativ av Vision. Min förhoppning är att riktigt många tar den här chansen och får uppleva glädjen i att sjunga tillsammans, säger Ingrid Hammarberg, ordförande för Kultur- och internationella utskottet i Bollnäs.

Vid dagen medverkar också artisterna Eva Funck, Anders Linder och Kerstin Wikström.

För fullständigt program se bifogad pdf i mejlet.

Välkommen!

Vision har ca 160 000 medlemmar som har tusentals olika yrken. Vi är det ledande fackförbundet för dig som i privat eller offentlig regi jobbar i kommunen, landstinget eller inom kyrkan. Vi är partipolitiskt obundna och ingår i TCO.

Presschef Nina Odermalm Schei, tfn 073 056 70 33 och pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070-655 50 48.