Jonas Hassen Khemiri är Årets författare

Tidningen Visions läsare har utsett Jonas Hassen Khemiri till Året författare 2015. Han får priset för romanen ”Allt jag inte minns”.

Boken handlar om Samuel, som dör i en bilolycka 26 år gammal, och hans sista tid i livet.

- Jag ville skriva om känslor utan förklädnad, säger Jonas Hassen Khemiri, som i höstas även tilldelades Augustpriset för romanen.

- Jag är jätteglad över utmärkelsen. Jag har märkt att den här boken skapar en annan sorts reaktioner. Den här romanen får läsarna att vilja berätta om sina egna erfarenheter och förluster, säger Jonas Hassen Khemiri till Tidningen Vision.

Läs hela intervjun med Jonas Hassen Khemiri på www.vision/tidningenvision.se

Tidningen Visions läsare har röstat fram Årets författare sedan 1993, då Kerstin Ekman fick priset för romanen ”Händelser vid vattnet”.

Även författare som Lena Andersson(2014), Jonas Jonasson (2013) Jonas Gardell (2012) och Leif GW Persson (2011) har utsetts till Årets författare.

För mer information kontakta Susanne Blick, chefredaktör för Tidningen Vision, tfn 070 – 789 64 52.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 180 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.