Mats Carlsson ny ordförande i Vision Ekumeniska

Mats Carlsson har i dag valts till ny ordförande i Vision Ekumeniska, som organiserar 1180 anställda i fem kyrkosamfund.

- Det känns bra, utmanande och ansvarsfullt att bli vald till ordförande för Vision Ekumeniska. Min viktigaste uppgift är att tillsammans med sektionerna arbeta för att kyrkan blir Sveriges bästa arbetsplats. Det handlar om att lyfta frågor som är viktiga för våra medlemmar när det gäller arbetsmiljö, resurser och kompetensutveckling, säger Mats Carlsson

Mats Carlsson är 52 år. Han har tidigare varit ordförande för Equmeniakyrkans Medarbetarförbund, vice ordförande i Vision Ekumeniska samt ordförande för sektion Equmeniakyrkan.

Mats Carlsson kommer att kombinera ordförandeskapet i Vision Ekumeniska med sin tjänst som pastor i Olivehällkyrkan, Strängnäs. Tjänsten omfattar också uppdraget som fängelsepastor på Hällbyanstalten utanför Eskilstuna.

Han efterträder Thomas Dahl som återgår till att bli ombudsman i Vision. Valet ägde rum vid Visions Ekumeniskas årsmöte i Stockholm.

Vision Ekumeniska är riksavdelning för anställda inom Equmeniakyrkan, Svenska Alliansmissionen, Pingst, Evangeliska Frikyrkan eller EFS och i närstående organisationer.

För ytterligare kommentarer, kontakta Mats Carlsson, tfn: 073   623 26 45

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 173 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.