Michael Karlsson från Falköping ny andre vice ordförande i Vision

Michael Karlsson har i dag valts till andra vice förbundsordförande i Vision. Michael Karlsson är 34 år och har varit ledamot i Visions förbundsstyrelse sedan 2012.

Michael Karlsson är ordförande för Falköpingsavdelningen och arbetar som arbetshandledare inom handikappsomsorgen.

Av Visions valutskott beskrivs Michael Karlsson som orädd, trygg, social och med en förmåga att få med sig andra.

Vilka frågor vill du driva i din roll som andra vice förbundsordförande i Vision?

- Jag vill sätta yrkesfrågorna i centrum och våra medlemmars förutsättningar att göra ett professionellt arbete. Det en nyckelfråga för att vi ska kunna utveckla kvaliteteten i välfärden, säger Michael Karlsson.

Valet är ett fyllnadsval och gäller fram till Förbundsmötet 2016.

För ytterligare kommentarer, kontakta Michael Karlsson, tfn: 0708 19 62 51.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 168 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.