Michael Karlsson från Falköping omvald till andre vice ordförande i Vision

Michael Karlsson har i dag omvalts till andre vice ordförande i förbundet. Michael Karlsson är 35 år och har varit ledamot i Visions förbundsstyrelse sedan 2012.

Michael Karlsson är ordförande för Falköpingsavdelningen och arbetar som arbetshandledare inom handikappsomsorgen.

Vilken fråga tycker du är viktigast för att flytta fram Visions positioner de kommande fyra åren?

-  Medlemmarnas förutsättningar är den absolut viktigaste frågan framåt. När inte rätt förutsättningar finns kan en inte göra arbetet på bästa sätt. Vision ka vara närvarande och ta tillvara på våra medlemmars engagemang och tillsammans driva och nå resultat i de frågor som är viktigast för medlemmarna, säger Michael Karlsson.

Visions förbundsmöte äger rum i Malmö den 29 september – 2 oktober. En högupplöst bild av Michael Karlsson finns att hämta på https://vision.se/Om-Vision/Forbundsstyrelsen/

För ytterligare kommentarer kontakta Michael Karlsson, tfn: 0708- 19 62 51.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 186 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070 - 655 50 48.