Michael Karlsson vald till Visions förbundsstyrelse

Vid Visions förbundsmöte i Norrköping idag valdes Michael Karlsson till ny ledamot i förbundsstyrelsen.

Michael Karlsson är 32 år och arbetar som arbetshandledare. Han är ordförande i Visions Falköpingsavdelning.

Vilken facklig politisk fråga vill du lyfta fram under de kommande fyra åren?

- Vi behöver ta en mer aktiv roll i avtalsfrågorna. Fundera på hur vi kan påverka ännu mer för att säkerställa löneökningar. Kollektivavtal är vår trygghet i en mer individualiserad värld, säger Michael Karlsson.

Förbundsstyrelsen består av tolv ledamöter som väljs för en mandat­period, det vill säga fyra år. Annika Strandhäll valdes om till förbundsordförande. Övriga ledamöter är: Ove Jansson (1e vice ordförande), Veronica Karlsson (2 e vice ordförande), Anders Blom, Monika Göl, Katarina Holmqvist, Mikael Korán, Anna Nilsson, Jenny Nygårds, Mikael Stillman och Sven Erik Trulsson.

Visions förbundsmöte äger rum 20–23 september på Louis de Geer Konsert & Kongress i Norrköping.

Bilder på samtliga ledamöter i förbundsstyrelsen kommer att finnas på www.vision.se under kvällen.

För ytterligare kommentarer kontakta Michael Karlsson, tfn 0703-45 65 58.

Vision har ca 160 000 medlemmar som har tusentals olika yrken. Vi är det ledande fackförbundet för dig som i privat eller offentlig regi jobbar i kommunen, landstinget eller inom kyrkan. Vi är partipolitiskt obundna och ingår i TCO.

Presschef Nina Odermalm Schei, tfn 073 056 70 33 och pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070-655 50 48.