Monika Göl vald till Visions förbundsstyrelse

Vid Visions förbundsmöte i Norrköping idag valdes Monika Göl från Malmö till ny ledamot i förbundsstyrelsen.

Monika Göl är 42 år och arbetar som medicinsk sekreterare vid Skånes universitetssjukhus i Malmö. Hon är också avdelningsordförande i Vision Region Skåne.

Vilken facklig politisk fråga vill du lyfta fram under de kommande fyra åren?

- En central fråga är att komma tillrätta med de strukturella löneskillnaderna mellan kvinnodominerade och mansdominerade sektorer, branscher och yrken. Vi måste också arbeta med frågan om rätt kompetens på rätt plats. Det är en viktig fråga inte minst i vården där vårdpersonalen idag arbetar allt mer med administration, samtidigt som det finns medicinska sekreterare som är proffs på administration, säger Monika Göl.

Visions förbundsstyrelse består av tolv ledamöter som väljs för en mandat­period, det vill säga fyra år. Annika Strandhäll valdes idag om till förbundsordförande. Övriga ledamöter är: Ove Jansson (1e vice ordförande), Veronica Karlsson (2 e vice ordförande), Anders Blom, Katarina Holmqvist, Michael Karlsson, Mikael Korán, Anna Nilsson, Jenny Nygårds, Mikael Stillman och Sven Erik Trulsson.

Visions förbundsmöte äger rum 20–23 september på Louis de Geer Konsert & Kongress i Norrköping.

Bilder på samtliga ledamöter i förbundsstyrelsen kommer att finnas på www.vision.se under kvällen.

För ytterligare kommentarer kontakta Monika Göl, tfn 040-33 30 65.

Vision har ca 160 000 medlemmar som har tusentals olika yrken. Vi är det ledande fackförbundet för dig som i privat eller offentlig regi jobbar i kommunen, landstinget eller inom kyrkan. Vi är partipolitiskt obundna och ingår i TCO.

Presschef Nina Odermalm Schei, tfn 073 056 70 33 och pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070-655 50 48.