Niklas Borg ny ledamot i Visions förbundsstyrelse

Vid Visions förbundsmöte i Gävle valdes i dag Niklas Borg in som ledamot i förbundsstyrelsen, Visions högsta beslutande organ.

Niklas Borg var valutskottets förslag och han valdes i konkurrens med nio andra nominerade. Niklas Borg är 42 år och kommer ursprungligen från Trollhättan. Det var där han i början av 1990-talet inledde sin fackliga bana inom Metallklubben på Saab. Numera är han bosatt i Göteborg där han arbetar som fältassistent hos Stadsmissionen och är Visions fackliga ombud.

- Jag är självklart mycket glad över förtroendet. I Visions förbundsstyrelse hoppas jag kunna bidra med min yrkeskunskap som fältassistent och socialarbetare. Jag vill också öka medvetenheten om hur det är att vara ombud på en liten arbetsplats med en privat arbetsgivare, säger Niklas Borg.

- Jag vill hälsa Niklas Borg varmt välkommen till förbundsstyrelsen. Han har både viktig yrkeserfarenhet inom socialt arbete och gedigen facklig erfarenhet. Jag är övertygad om att han har mycket att bidra med i Visions fortsatta förändringsarbete, säger Annika Strandhäll, förbundsordförande i Vision.

Niklas Borg efterträder Mikael Stillman som nyligen lämnade sitt uppdrag i Visions förbundsstyrelse.

För ytterligare kommentarer:

Niklas Borg, nyvald förbundsstyrelseledamot i Vision, tfn 070 – 527 12 41

Annika Strandhäll, förbundsordförande i Vision, tfn 070 – 280 85 61

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 168 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.