Norrköpingsbo får tung facklig post?

Ett enigt valutskott föreslår att Veronica Karlsson med rötter i Norrköping väljs till ny andre vice ordförande i SKTF. Veronica arbetar idag som socialsekreterare i Norrköpings kommun och är aktiv i den lokala fackstyrelsen.
Veronica är ordinarie ledamot i förbundsstyrelsen sedan 2008. Hon är 30 år och småbarnsmamma men tycker det går bra att kombinera med att vara förtroendekvinna i SKTF. Om valutskottets förslag går igenom innebär det en tydlig föryngring av SKTFs ledning. Förslaget är att välja Annika Strandhäll, 36 år till ny ordförande, och Mikael Stillman, 34 år som ny ordinarie ledamot.
- Om jag blir vald kommer jag med stor glädje att fortsätta arbetet för att SKTF ska skapa förutsättningar för ett framgångsrikt arbetsliv för våra medlemmar. Utifrån mitt lokalfackliga engagemang inom Norrköpings kommun vet jag att det finns så mycket vi genom vårt fackliga arbete kan uträtta och utveckla. Vi kan till exempel hjälpa till med att ge fler kompetensutveckling. Jag har också varit aktiv i Norrköpings Fairtrade City-arbete och tycker att miljöfrågorna är en naturlig del av facket, säger Veronica Karlsson.
För mer information, kontakta Veronica på tel 070 746 21 24