Pressinbjudan - Visions ordförande besöker Linköping torsdag 9 februari

Annika Strandhäll, Vision, ägnar en heldag åt att besöka Linköping. Media inbjuds att delta på samtliga programpunkter nedan. En särskild pressträff anordnas kl 13.30 för att presentera en undersökning om hur allmänheten i Östergötland ser på löneskillnaderna mellan manligt och kvinnligt dominerade branscher och yrken.

Tema för dagen: hur får vi unga att välja att börja jobba med välfärdsfrågor?

Kl 09.30 Besök Linköpings kommun. Jobb- och kunskapstorget. Nygatan 19, Linköping. Hur jobbar kommunen med att hjälpa ungdomar till jobb? Kontaktperson: Anita Thor Arbetsmarknadskonsulent, 013-263951

Träff med chefen Mats Johansson och medarbetarna.

Kl 10.45-11.30 Besök Ramstorp, Äldreboende Carema

Besök och diskussion. Kontaktperson: Maria Lagerqvist, 013-013-26 33 84/80, adress: Ramstorpsgatan 36, 582 45 Linköping.

Kl 13.30-14.00 Pressträff . Annika Strandhäll presenterar resultatet av undersökningen i Östergötland om löner (Landstingets lokaler på Klostergatan 19, källarplanet).

Kl 14.15 – 14.50 Landstingets Personalavdelning (Klostergatan 19). Träff med Erica Härnman, HR-chef Resurscentrum i landstinget samt personal som arbetar med HR-frågor i landstinget. Hur attrahera till landstinget? Just nu plockas löneadministratörer från landstinget.

För mer information, kontakta Annika Strandhäll på tel 070 280 85 61 eller Affi Kölevik, chef för Visions center i Linköping, på tel 070 556 44 06

Vision är ett partipolitiskt oberoende fackförbund med drygt 160 000 medlemmar. Våra medlemmar är offentligt och privat anställda med anknytning till kommun, landsting eller kyrka. Vision kan spelreglerna på arbetsmarknaden och står bakom dig när du vill ha stöd. Vision ingår i TCO, som är Sveriges största tjänstemannaorganisation med 1,2 miljoner medlemmar. www.vision.se

Presschef Peter Bloch, mobil 070-255 13 37

Pressombudsman Maria Martinsson, mobil 070-655 50 48