Pressinbjudan SKTFs förbundsmöte 2010

Med bland annat prisutdelning av MR-priset (berömvärda insatser för mänskliga rättigheter)

Söndagen den 26 september inleds SKTFs förbundsmöte på City Conference Center i Stockholm. Under förbundsmötet kommer ett antal viktiga frågor för det framtida SKTF att diskuteras kring och beslutas i. Minst tre av tio styrelseledamöter ska vara yngre än 35 år, fackliga företrädare ska inte arbeta fackligt på heltid och processen för att hitta ett nytt namn åt SKTF är några av förslagen.

227 fackliga ombud från hela landet kommer att delat i Förbundsmötet.

Media inbjuds att närvara under Förbundsmötets invigning, prisutdelning samt plenum.

Fackförbundet SKTF delar dessutom, för första gången, ut ett pris för en berömvärd insats i arbetet för mänskliga rättigheter, MR-priset.

Prisutdelningen äger rum på måndag den 27 september klockan 15 på City Conference Center i Stockholm (f d Norra Latin) i Aulan, en trappa upp. Priset delas ut av SKTFs ordförande Eva Nordmark.

Hålltider för media:

* Söndag den 26/9 Klockan 15.00-17.00: Invigning i Aulan

* Måndag den 27/9 15.00-19.00: Plenum (Aulan, med utdelning av MR-priset)

* Tisdag den 28/9 09.00-12.00: Plenum (Aulan) 15.30-16.00: Plenum (Aulan)

Ackreditering sker via ett mail till peter.bloch@sktf.se. Du anmäler dig sedan på plats i SKTFs Servicebyrå en trappa upp. Lunch och kaffe/fika finns på plats.

SKTF är ett partipolitiskt oberoende fackförbund med drygt 160 000 medlemmar. Våra medlemmar är offentligt och privat anställda med anknytning till kommun, landsting eller kyrka. SKTF kan spelreglerna på arbetsmarknaden och står bakom dig när du vill ha stöd. SKTF ingår i TCO, som är Sveriges största tjänstemannaorganisation med 1,2 miljoner medlemmar.

Presschef Peter Bloch, mobil 070-255 13 37 Pressombudsman Christian Örjestål, mobil 070-280 86 94