Seminarium: Skönsmons hemtjänst – ett framgångsexempel

Genom ett förändrat arbetssätt lyckades hemtjänsten i Skönsmon, Sundsvall, förbättra kvaliteten på omsorgen om de äldre, öka arbetsglädjen bland personalen och förbättra ekonomin. Hur man gick till väga presenteras i en rapport som Forum för Health Policy tagit fram på uppdrag av Kommunal och Vision.

Tid: Onsdagen den 3 juni, kl. 9.00–10.15. Fika från 8.45.

Plats: Kommunals förbundskontor, Hagagatan 2, Stockholm.

Medverkande: Peter Daneryd, forskare och projektledare på Forum för Health Policy, som gjort rapporten på uppdrag av Kommunal och Vision, presenterar resultatet från sin granskning av förbättringsarbetet i Skönsmons hemtjänstområde, Sundsvall.

Därefter samtalar representanter från Skönsmon, Annelie Nordström, förbundsordförande Kommunal, och Veronica Karlsson, förbundsordförande Vision, samt åhörare.

Moderator är Susanne Blick, chefredaktör Tidningen Vision.

Välkommen!

För ytterligare information kontakta Kristina Folkesson, socialpolitisk strateg i Vision, tfn 072- 214 95 80 eller Kommunals pressjour, tfn 010-442 71 30.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 173 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO. Presschef Nina Odermalm Schei, tfn 0730 - 56 70 33 och pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070 - 655 50 48.

Svenska Kommunalarbetareförbundet är Nordens största fackförbund med 510 000 medlemmar inom vård, omsorg och service. Läs mer på www.kommunal.se