SKTFs Eva Nordmark till Luleå fredag

SKTFs Eva Nordmark till Luleå fredag för 24-timmarskonferensen och presenterar SKTFs förslag till kommunpaket

- Det personliga engagemanget är en jätteviktig byggsten i en bra välfärd. Jag tänker tala om värdet av frivilliga krafter inom kommuner och landsting på 24-timmarskonferensen. Jag ser inte volontärer som ett hot mot jobben utan som ett viktigt komplement, som kan ge ökad livskvalitet till många, inte minst äldre och handikappade.

- Vi i SKTF är beredda att bejaka nya metoder och former i välfärden. Det kan utveckla kvaliteten och göra jobben i välfärdssektorn mer spännande.

Det säger Eva Nordmark, SKTFs ordförande, som kommer att tala kl 10.00 fredagen den 16 januari på den 24-timmarskonferens som Luleå Stift tagit initiativ till i Luleå.

Mellan kl 12 och 13 samma dag träffar Eva Nordmark också SKTF-medlemmar på landstingshuset för att diskutera läget i Norrbottens läns landsting och presenterar då SKTFs förslag till kommunpaket.

Båda mötena är öppna för journalister. För mer information, kontakta Eva Nordmark på tel 070 624 13 11 inför mötena i Luleå.