Stjärnglans på rättvis catwalk i Almedalen

– Underbart att hållbara kläder är så snygga. Mycket roligare än på 70-talet när etiska och ekologiska kläder var av hampa och luktade hö, sade moderaternas miljöpolitiska talesperson Sofia Arkelsten som var en av gästerna under kvällens mingel. Modevisningen ägde rum 9 juli under Almedalsveckan på Gotland i Vårdförbundets lokal. Arrangörer var Rättvisemärkt och SKTF. Catwalken producerades av Jessica Mittelton, stylist och producent som tidigare arbetat på uppdrag för bland andra MTV Networks och Svenska Moderådet. Medverkade gjorde Wanja Lundby-Wedin, ordförande i LO, Birgitta Ohlsson, riksdagsledamot för Folkpartiet, Maria Wetterstrand, språkrör för Miljöpartiet, Frida Johnsson Metso, ordförande för Liberala ungdomsförbundet, Jytte Guteland, ordförande för SSU, Lennart Koskinen, biskop på Gotland, Alexandra Charles, ordförande i 1,6 miljonersklubben, Soledad Pinero Misa, CSR-konsult, Ulla Skoog skådespelerska, Mattias Goldman, Gröna bilister, Mattias Carlsson, Svenska kyrkan och Maria Ferm språkrör för grön ungdom.
Kontaktperson: Emma Rung Rättvisemärkt, 070-235 32 36 eller Christian Örjestål, SKTF, 070-280 86 94 Rättvisemärkt/Fairtrade är en oberoende produktmärkning som bidrar till förbättrearbets- och levnadsvillkor för odlare och anställda i utvecklingsländer För mer information: www.rattvisemarkt.se Fackförbundet SKTF organiserar anställda i kommun, landsting, regioner och bolag som arbetar med lokala välfärdstjänster eller till stöd för den kommunala demokratin. SKTF är en Fair Union.
För mer information : www.skft.se