Välkommen till filmpremiär och ett samtal om god äldreomsorg

Pressmeddelande/Pressinbjudan

Välkommen till premiärvisning av filmen Det som är livet Tid: torsdagen den 18 februari kl 14.00 Plats: SKTF, Kungsgatan 28 A Stockholm

Det som är livet är namnet på en film som Måsen Film producerat i samverkan med PRO, Vårdförbundet och SKTF.

Vi har gemensamt spanat efter god omsorg. Att fånga livet på äldre dagar, då livet kräver stöd från hemtjänsten eller personalen på äldreboendet. När det krävs särskilda insatser och en inställning till boende och hemtjänstmottagaren som bygger på respekt, integritet, kreativitet och social förmåga. Hur skapas detta i vardagen?

Med filmen vill vi stimulera till diskussion och utbildningsinsatser hos alla de intressenter som medverkar i omsorgsarbetet.

Vi inbjuder därför organisationer, myndigheter, beslutsfattare och du som arbetar inom verksamheten till premiärvisningen av filmen och ett efterföljande samtal som pågår kl 14.30 – 15.30 . Medverkar gör

Ylva Johansson (S), vice ordförande i riksdagens socialutskott Kenneth Johansson (C), ordförande i riksdagens socialutskott Curt Persson, ordförande PRO Annika Wåhlin, styrelseledamot Vårdförbundet Eva Nordmark, ordförande SKTF Moderator: Dennis Kjellin, Samhällsinsikt

Kaffe från kl 13.30. Anmäl dig senast den 16 februari till: Yvonne Ahlström, socialpolitiskt ansvarig SKTF e-post: yvonne.ahlstrom@sktf.sey tel: 08-789 64 01

Fackförbundet SKTF (SKTF) organiserar anställda i kommun eller landsting som arbetar med välfärdstjänster eller till stöd för den kommunala demokratin. Inom skola, vård och omsorg omfattas även anställda i privatägda verksamheter. SKTF organiserar vidare de som är verksamma i bolag och stiftelser inom det kommunala området samt inom Svenska kyrkan och ekumeniska organisationer.
Presschef Peter Bloch, mobil 070-255 13 37 Pressombudsman Christian Örjestål, mobil 070-280 86 94