Välkommen till Vision under Stockholm Pride!

Vilka utmaningar finns det i att komma ut på jobbet? Under Stockholm Pride hälsar Vision välkommen till vårt tält för att diskutera HBTQ-frågor som rör arbetslivet. På fredagen arrangerar vi ett seminarium om frågan hur du som chef skapar ett öppet och inkluderande arbetsliv.

• Vision är en Fair Union. Vi jobbar för allas lika värde och mot diskriminering på arbetsplatserna. Därför är det självklart för oss att vara med på Pride-festivaler över hela landet, säger Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision.

Vision har deltagit i Stockholm Pride sedan mitten av 00-talet. I år har vi också varit närvarande på ett tiotal Pridefester på olika platser i Sverige.

• HBTQ-frågor är arbetsmiljöfrågor och antidiskrimineringsfrågor. Det handlar bland annat om att man aldrig ska utsättas för särbehandling och begränsningar när det gäller allt från sociala aktiviteter till att kunna göra karriär, säger Veronica Magnusson.

Vision bedriver ett omfattande lokalt arbete i HBTQ-frågor, förbundet har ett HBTQ-nätverk och en e-utbildning i HBTQ-frågor.

Under Stockholm Pride kommer Vision att finnas på plats i Pride Park onsdag till lördag den 29 juli till den 1 augusti. Där ger vi råd och stöd i HBTQ-frågor som rör arbetslivet.

På fredag den 31 juli kl 13-13.45 i Ekoteket arrangerar Vision ett seminarium för chefer där vi diskuterar hur man kan skapa en inkluderande och öppen arbetsplats.

På lördagen den 1 augusti deltar Visions förbundsordförande Veronica Magnusson samt förbundsstyrelseledamöterna Niklas Borg, Anna Nilsson och Anders Gonzalez i Pride Parade.

Välkomna!

För ytterligare upplysningar, kontakta:

Andreas Brömster, ombudsman Vision Stockholm, tfn 08 – 789 64 14

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 173 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.