Vilken blir Årets kulturkommun 2015?

För 26:e året i rad utser Vision Årets kulturkommun 2015. De nominerade kommunerna är: Falun, Haparanda, Hässleholm, Kristianstad, Nässjö, Sigtuna, Storuman, Strömstad och Tjörn.

Tid: 11 december 2014 kl.15.00- 17.00

Plats: Kulturbaren, Folkets Hus, Trollhättan

Priset delas ut i Folkets Hus i Trollhättan som är 2014 års kulturkommun. Vid prisutdelningen medverkar elever från N3, kulturskolan i Trollhättan samt David Urwitz, sångare och musiker och uppvuxen i Trollhättan.

Prisutdelare är juryns ordförande Ove Jansson, första vice ordförande i Vision. Priset består av en konstverket ”Mot fjället” av konstnären Örjan Sätre. Kulturchefen i Trollhättan Christer Olsson lämnar över vandringspriset ett glasäpple av Rune Strand.

Välkomna!

För mer information kontakta Ewa Henriksson, kulturansvarig i Vision, tfn 070-574 34 07 eller juryns ordförande Ove Jansson, tfn 070-642 81 69.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 170 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Presschef Nina Odermalm Schei, tfn 0730 - 56 70 33 och pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070 - 655 50 48.