Vision – ett fackförbund som växer

-  Vi skriver just nu historia i vårt förbund. För första gången på många år kan vi konstatera att förbundet växer i antal medlemmar. På året kommer förbundet att öka med över 528 medlemmar. Totalt har vi värvat över 9500 medlemmar 2011, säger Annika Strandhäll, förbundsordförande.

-   Sedan några år tillbaka har vi systematiskt arbetat med att förnya förbundet så att vi blir ett modernt förbund som går i takt med tiden. Som ett led i detta har vi bytt namn. Vi har sett en långsam ökning av medlemmar som går med. 2011 har varit ett fantastiskt år och Vision har verkligen fått en flygande start, fortsätter Annika Strandhäll.

Redan i mitten av november kunde vi konstatera att Vision nått målet att träffa 100 000 människor. Det är naturligtvis en stor anledning till att förbundet nu har över tusen nya medlemmar varje månad. Genom att synas på arbetsplatserna och erbjuda ett attraktivt medlemskap får vi fler medlemmar. Det betyder att vi blir starkare och att vi därmed ökar våra möjligheter att göra våra medlemmars arbetsvillkor ännu bättre.

För ytterligare kommentarer kontakta Annika Strandhäll tfn 070 280 85 61 eller Therese Svanström-Andersson, kanslichef tfn 070 298 32 44.

Vision är ett partipolitiskt oberoende fackförbund med drygt 160 000 medlemmar. Våra medlemmar är offentligt och privat anställda med anknytning till kommun, landsting eller kyrka. Vision kan spelreglerna på arbetsmarknaden och står bakom dig när du vill ha stöd. Vision ingår i TCO, som är Sveriges största tjänstemannaorganisation med 1,2 miljoner medlemmar. www.vision.se

Presschef Peter Bloch, mobil 070-255 13 37

Pressombudsman Maria Martinsson, mobil 070-655 50 48