Vision får ny förhandlingschef

Eva-Lotta Nilsson har utsetts till ny förhandlingschef i Vision. Som förhandlingschef kommer hon att leda det fortsätta arbetet med att utveckla löner och villkor för Visions medlemmar.

- Den erfarenhet och kunskap som Eva-Lotta Nilsson har om Vision och våra medlemmars förutsättningar är det vi behöver för att fortsätta vår utveckling. Förhandlingschefen har en viktig roll när det gäller våra medlemmars villkor och jag är mycket glad över att ha Eva-Lotta Nilsson i ledningsgruppen, säger Mona Tapper, kanslichef i Vision.

Eva-Lotta Nilsson har arbetat flera år i Vision. Hon kommer närmast från jobbet som biträdande förhandlingschef.

- Som förhandlingschef är min viktigaste uppgift att hela tiden öka medlemsnyttan. Det handlar om löner och villkor, men också varje medlems inflytande över sitt arbete och sin arbetssituation. Jag är mycket glad för förtroendet och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med alla aktiva i Vision för mer jämställda löner och villkor, säger Eva-Lotta Nilsson.

För ytterligare kommentarer, kontakta:

Mona Tapper, kanslichef Vision, tfn 070 – 623 98 07

Eva-Lotta Nilsson, förhandlingschef Vision, tfn 070 – 584 99 29

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 176 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.