Vision satsar stort på hälsa

Vision gör just nu en stor satsning på bättre hälsa för sina medlemmar. Syftet är att genom förmånliga erbjudande på hälsofrämjande aktiviteter bidra till ett friskare arbetsliv – och privatliv.

När Visions 160 000 medlemmar i en enkätundersökning fick svara på frågan vilka förmåner som är mest intressanta, var träning och hälsa det vanligaste svaret. Fler än sex av tio ville ha rabatter på årliga hälsokontroller, något bara sju procent får av sina arbetsgivare. Samtidigt ville tre av fyra ha rabatt på träningsanläggningar.

- Det är mycket glädjande att Visions medlemmar vill träna för ett friskare arbetsliv och det vill vi självklart underlätta, säger Annika Strandhäll, förbundsordförande i Vision.

I satsningen som Vision nu gör tillsammans med Förenade Liv ingår program av Malin Ewerlöf för löpträning och cirkelträning med Paolo Roberto, men även bland annat rabatt på kläder, skor och en hälsokontroll.

- I enkätundersökningen kunde vi också se att många ville ha tillbaka friskvårdstimmen, möjligheten att motionera en timme i veckan på arbetstid. Det är ett krav som Vision driver och vi har nu tagit fram ett underlag, en mall till en intresseförhandling, för att underlätta att driva kravet lokalt, säger Annika Strandhäll.

För ytterligare kommentarer:

Annika Strandhäll, förbundsordförande i Vision, tfn 070 – 280 85 61

För frågor:

Eva Spjuth, marknadsansvarig Vision, tfn 070 – 230 33 72

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Våra 160 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Presschef Nina Odermalm Schei, tfn 0730 - 56 70 33 och pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070 - 655 50 48.