Vision tar nytt steg för att stärka medlemskommunikationen

Karin Berg blir ny ansvarig för sociala medier på Vision. Rekryteringen är ett led i Visions arbete med att skapa Sveriges bästa medlemskommunikation.

Vision fortsätter det ständigt pågående utvecklingsarbetet för att vara ett modernt och aktivt fackförbund som växer och som förbundets 173 000 medlemmar har nytta av varje dag.

- I det arbetet ingår en aktiv medlemskommunikation som utgår från dialog och vad medlemmarna vill veta. Och här spelar närvaron i sociala medier en stor roll, säger Karin Ottosson, kommunikations- och utvecklingschef på Vision.

Vision rekryterar nu Karin Berg, i dagsläget ansvarig för sociala och digitala medier på Lidl, till en ny tjänst som ansvarig för sociala medier. Jobbet handlar bland annat om att utveckla Visions närvaro i sociala medier, skapa engagemang bland medlemmarna och fånga upp deras frågor och idéer.

Karin Berg är kommunikatör och sociala medierstrateg. Hon har tidigare bland annat drivit egen kommunikationsbyrå med inriktning på sociala medier och digitala strategier och utbildat i marknadsföring i sociala medier.

- På Vision vill jag utveckla förbundets närvaro i olika sociala medier för att komma ännu närmare medlemmarna, säger Karin Berg.

Karin Berg tillträder sin tjänst den 1 maj.

För ytterligare upplysningar, kontakta:

Karin Ottosson, kommunikations- och utvecklingschef på Vision, tfn 070 – 317 63 78

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 173 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Presschef Nina Odermalm Schei, tfn 0730 - 56 70 33 och pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070 - 655 50 48.