Vision uppmärksammar Skövdes ungdomspolitik

Onsdagen den 9 december besöker Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision, Skövde. Hon kommer att träffa medarbetare och chefer inom ungdomsverksamheter i Skövde kommun, samt ha möte med lokala politiker.

- Skövde ligger i framkant när det gäller en aktiv ungdomspolitik som ökar ungdomars engagemang och delaktighet i samhället. Bakom ligger en fungerande samverkan mellan olika aktörer. Jag ser fram emot att höra mer om det och hur Visions medlemmar vill bidra till att utveckla verksamheterna, säger Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision.

Program onsdag 9 december:

Kl. 09.30- 11.30 Besök på Nyeport - Ungdomens & Möjligheternas hus. Samtal med Anneli Blomgren, fritidsledare, Susanne Sandgren Barn- och ungdomsstrateg, Inger Hannu Folkhälsostrateg, Annica Löf Projektledare för ”Nya Portar”, Åsa Axelsson Projektledare ”LUPP” och ”Ung Mentor” och Linnéa Pentikainen Ungdomsombud.

12.00- 13.00 Lunch med politiker, tjänstemän och lokala företrädare för Vision.

13.30- 15.00 Besök på Södra Ryd och Mötesplats Flamman.

Välkommen!

Veronica Magnusson är tillgänglig för media under dagen. Kontakta Maria Martinsson, pressekreterare, tfn 070 65 55 048.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 176 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Presschef Nina Odermalm Schei, tfn 0730 - 56 70 33 och pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070 - 655 50 48.