Visions medlemmar blir fler – igen

Fackförbundet Vision fortsätter att växa för andra året i rad. Under 2012 har fler än 9600 medlemmar valt att gå med i förbundet.

- Det känns jätteroligt och är ett bevis på att vi har ett attraktivt erbjudande. Vi har fått 9612 nya medlemmar under 2012, vilket är en ökning jämfört med ifjol. Det innebär att Vision växer med 218 medlemmar totalt sett under året, säger Annika Strandhäll, förbundsordförande i Vision.

Sedan några år tillbaka har Vision systematiskt arbetat med att förnya förbundet och bli Sveriges modernaste fackförbund. Målet är att våra medlemmar att få ut så mycket som möjligt av sitt arbetsliv och för att lyckas måste vi vara många. Därför har Vision satt målet är att rekrytera minst 1000 nya medlemmar varje månad.

- Vision växer eftersom vi syns på arbetsplatserna, lyssnar på medlemmar och potentiella medlemmar samt erbjuder ett attraktivt medlemskap. Genom fler medlemmar blir vi starkare och ökar våra möjligheter att göra våra medlemmars arbetsvillkor ännu bättre, fortsätter Annika Strandhäll.

Rekryteringsarbetet fick också en extra skjuts av den nyligen avslutade digitala kampanjen ”Alla ska få frågan”. Kampanjen, som pågick under oktober och november, var utformad som en tävling där det gällde att ställa frågan om medlemskap till så många som möjligt. Tävlingen resulterade i 2018 nya medlemmar och ett stärkt internt engagemang.

För ytterligare kommentarer kontakta förbundsordförande Annika Strandhäll tfn 070 - 280 85 61 eller Therese Svanström-Andersson, kanslichef tfn 070 - 298 32 44.

Vision har ca 160 000 medlemmar som har tusentals olika yrken. Vi är det ledande fackförbundet för dig som i privat eller offentlig regi jobbar i kommunen, landstinget eller inom kyrkan. Vi är partipolitiskt obundna och ingår i TCO.

Presschef Nina Odermalm Schei, tfn 0730 - 56 70 33 och pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070 - 655 50 48.