Visions Veronica Magnusson besöker Gällivare

Tisdagen den 13 oktober besöker Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision, Gällivare kommun. Hon kommer att träffa medarbetare, chefer och politiker.

- Jag ser fram emot att träffa medlemmar i Gällivare kommun och höra om hur samhällsomvandlingen påverkar deras arbetssituation. Det som händer i Gällivare är unikt och kräver mycket av varje enskild medarbetare. Därför är det så viktigt att våra medlemmar får rätt förutsättningar att göra ett professionellt arbete, säger Veronica Magnusson.

Program tisdag den 13 oktober

Kl. 08.00- 09.00 Möte med Mikaela Peltz, handläggare Gällivare kommun

09.00- 09.30 Fika i kommunhuset med Anders Segerlund, ordförande i Vision Gällivare, samt övriga medlemmar i avdelningsstyrelsen.

09.40- 11.00 Rundtur i Gällivare och Malmberget.

11.00- 12.00 Möte med chefer och politiker

12.00- 13.00 Lunch tillsammans med politiker, avdelningsstyrelsen och Mikaela Peltz

13.15 Besök på Lapplands kommunalförbund. Skolans ledning kommer att berätta om verksamheten som finns på fyra orter i Norrbotten samt fika med medlemmar.

Välkommen!

Veronica Magnusson är tillgänglig för media under dagen. Kontakta Peter Andersson, strategisk rådgivare, tfn 070- 473 99 01 eller Maria Martinsson, pressekreterare, tfn 070- 65 55 048.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 176 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.