Visions Veronica Magnusson besöker universitetssjukhuset i Linköping

Onsdagen den 19 augusti besöker Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision, universitetssjukhuset i Linköping. Hon kommer att träffa medicinska sekreterare på Barn-och ungdomssjukhuset samt besöka akutmottagningen.

- Medicinska sekreterare har en jättestor betydelse för kvaliteten i vården. Men det blir allt svårare att rekrytera utbildade sekreterare och jag vet att det även råder brist här i Region Östergötland. Hur tänker arbetsgivarna lösa personalförsörjningen? det är en fråga jag vill diskutera i dag, säger Veronica Magnusson.

Program onsdag 19 augusti:

Kl. 09.30- ca.11 arbetsplatsbesök på Barn-och ungdomssjukhuset. Samtal med medicinska sekreterare om lön och yrkesvillkor.

11.30 lunch med Kaisa Karro, ordförande för Regionstyrelsens utskott för personal- och kompetensfrågor samt Lotta Dahl, ordförande Visions Linköpingsavdelning.

13.30- 15 arbetsplatsbesök på akutmottagningen. Samtal med verksamhetschef Urban Säfwenberg samt anställda.

Veronica Magnusson är tillgänglig för media under dagen. Se kontaktuppgifter nedan eller kontakta Maria Martinsson, pressekreterare tfn 070 - 65 55 048.

Välkommen!

För ytterligare kommentarer kontakta Veronica Magnusson, förbundsordförande, tfn 070 - 746 21 24.

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 173 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Presschef Nina Odermalm Schei, tfn 0730 - 56 70 33 och pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070 - 655 50 48.