2014 års unga branschstjärnor har sett dagens ljus

Sanna Strandqvist, Sabis Hotell/Möten på Wenner-Gren Center och Johan Eriksson, Oaxen har av Visita Stockholm utsetts till årets unga branschstjärnor.

Utmärkelsen Årets unga branschstjärna går till unga lovande talanger inom besöksnäringen som visar potential att utvecklas till riktiga stjärnor. Prissumman är på 40 000 kr. Stipendierna delas ut av Visita Stockholm med syftet att höja statusen på att arbeta inom besöksnäringen, visa på karriärmöjligheterna och motivera fler att stanna kvar i branschen. Pengarna ska gå till vidare förkovran inom branschen, till exempel en inspirationsresa eller utbildning.

- Det känns helt fantastiskt att vinna utmärkelsen. Min chef nominerade mig och det var en riktig överraskning.  Jag har den stora förmånen att arbeta inom en bransch som jag älskar. Jag har ännu inte bestämt hur jag ska använda stipendiet men det blir nog en inspirationsresa till Champagne i Frankrike och en behövande utbildning, säger Sanna Strandqvist. 2014-års unga branschstjärnor är: Sanna Strandqvist Konferens- och festvåningsansvarig Wenner-Gren Center Glädjespridaren Sanna Strandqvist, konferenschefen som Sabis själva kallar ”kundproffs extreme” är årets unga branschstjärna 2014. Sanna är tjejen som är vass på mycket till exempel detaljplanering och specialarrangemang, men allra bäst är hon på personalplanering. Hon älskar att arbeta med människor och har ett intresse för att skapa nya former där människor möts och mår bra. Juryn övertygad om att hon även fortsättningsvis kommer att vara en viktig del i utvecklingen av branschen.

Johan Eriksson Kökschef för Oaxen krog och slip Johans mat- och arbetsglädje gör honom till en sann inspirationskälla. Med ett till synes ovärderligt lugn är det i högt tempo han presterar, och trivs, som allra bäst. Det är för juryn alldeles självklart att Johan kommer att fortsätta utvecklas och tillföra Stockholms restaurangmarknad något alldeles särskilt.

BILD: Pristagarna tillsammans med prisutdelaren, stjärnkocken Mathias Dahlgren.

För intervju och ytterligare information kontakta:

Lars Sandberg, ordförande Visita Stockholm: 0709 – 73 54 73 Maria Tielman, kommunikationsansvarig Visita Stockholm, tel. 0702 - 27 29 17