CAROLINE VALJEMYR ÄR 2015 ÅRS JEANNE BRUNNER STIPENDIAT

Årets Jeanne Brunner stipendiat går till Caroline Valjemyr som arbetar som District Manager på Vapiano i Stockholm.

Caroline har flera års erfarenhet i branschen och har tidigare arbetat på bland annat Compass Group och Fazer restauranger.  Hon har utvecklat ett ledarskap sin bygger på självinsikt, genuint intresse, värderingar och målmedvetenhet.

-          Jag är oerhört glad och tacksam att ta emot Jeanne Brunner stipendiet, det känns väldigt roligt att min mentor anmälde mig till stipendiet och det var verkligen en överraskning att få ta emot stipendiet idag på Visitadagen. Jag kommer att använda stipendiet till utbildning och förkovring i ledarskap som känns oerhört viktigt för min personliga utveckling, för mitt team och mina närmaste kollegor, säger Carolin Valjemyr.

Om Kulnet
Kulnet är ett ettårigt mentorprogram för ledare i besöksnäringen och ägs av Visita med stöd Visitas Fondförvaltning om omfattar på sitt 14:e verksamhetsår totalt 300 adepter och nästan 100 mentorer. Syftet med programmet är att bidra till den personliga utvecklingen så att man kan växa i sin ledarroll. I ett större perspektiv ska mentorprogrammet stärka kontakterna mellan etablerade chefer och näringens nya ledare.

Jeanne Brunner var Skepparholmens VD och mentor i Kulnet. När hon omkom i tsunamin 2004 inrättade Skepparholmen ett årligt stipendium på 50 000 kronor till en framstående adept i Kulnet. 2010 anslöt HKC Hotels, Långholmen Hotell och Restaurang samt Sabis Hotell och Möten och stipendiet är nu på 100 000 kronor.

Tina Loncaric, Kommunikatör, Visita
t.loncaric@visita.se