Snacka går ju - Men vad krävs för en fördubblad besöksnäring?

Näringspolitiskt seminarium i Almedalen
Tid: onsdag 4 juli 1330-1430

Plats: Clematis

Sveriges besöksnäring ska fördubblas till 2020 enligt visionen i den nationella strategin som lanserades 2010. Arbetet med att genomföra strategierna har påbörjats och redan nu är bilden tydlig över vilka utmaningar näringen står inför för att kunna uppnå visionen.

En fördubblad näring innebär att 42 000 nya jobb måste skapas. Redan idag är besöksnäringen den största ungdomsarbetsgivaren. Kan den bli större och vad krävs för att nå dit?

Medverkande:
Claes Bjerkne, ordförande Visita
Eva Östling Ollén, Visita
Magnus Nilsson, Svensk Turism AB
Thomas Brühl, VisitSweden,
Michael Persson, Swedavia,
Ingela Nylund Watz, besöksnäringspolitisk talesperson (S),
Liselott Hagberg, besöksnäringspolitisk talesperson (FP)
Erik A Eriksson, ledamot i näringsutskottet (C)

Moderator: Claes-Johan Larsson

För ytterligare information:
Thomas Laurell, Ansvarig public affairs, Visita