VISITA BJUDER IN PÅ UTBILDNINGSTRÄFF

Välkommen på branschfrukost måndagen den 27 oktober

Att hitta, utveckla och behålla kompetens inom hotell- och restaurangbranschen blir den centrala frågan under de närmaste tio åren. Behovet av personal med branschspecifik utbildning är stort. Beräkningar visar att personalstyrkan inom hotell- och restaurangbranschen kommer att behöva öka med upp till 50 000 personer per år fram till 2023.

Vi välkomnar till Visitas branschfrukost måndagen den 28 oktober kl. 7:45 på Scandic Talk Hotel bredvid Stockholmsmässan i Älvsjö. Föreläsaren Ola Berggren samt panelen kommer bland annat att diskutera hur vi får fler ungdomar att engagera sig i hotell och restaurangbranschen, hur vi får fler ansökningar till våra yrkesinriktade utbildningar inom besöksnäringen och vilken kompetens som efterfrågas av branschens företag idag.

Ola Berggren är personalutvecklingschef på Winn Hotel Group och författare till ett antal ledarskapsböcker. Han är också före detta rektor och hotelldirektör.

I paneldiskussionen deltar bland andra Pontus Frithiof, ägare/vd på Pontus! Andreas Häggqvist, vd på Flottsbro Skidanläggning, Pia Rylander, HR-direktör på Grand Hôtel och Thomas Johansson, HR-direktör på Sheraton Hotel.

07.45 Välkommen! Frukost och mingel
08.30 Föreläsning
09.15 Paneldiskussion med publik och panel på scenen, fokus på gemensamma hjärtefrågor
10.00 Tack för idag