Visita bjuder på Toast Skagen 2.0 i Almedalen

Den 1 januari 2012 sänktes världens högsta restaurangmoms. Visita och Tommy Myllymäki bjuder därför på Toast Skagen och berättar vad sänkningen betytt för restaurangbranschen och vilka sysselsättningseffekter som man redan nu kan se.

Tid: onsdag 4 juli 12.00-12.45

Plats: Donners brunn, Visby

Den sänkta restaurangmomsen har gjort att branschen anställer som aldrig förr. Trots det beskrivs reformen av många som verkningslös. Visita bjuder därför in till en öppen redovisning av momssänkningens effekter på Donners brunn i Visby. Visitas vd Eva Östling Ollén redogör för reformens kortsiktiga effekter, samtidigt som stjärnkocken Tommy Myllimäki serverar sin egen version av Toast Skagen.

För ytterligare information:
Björn Lundell, pressekreterare, Visita

Visita – Svensk besöksnäring är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar drygt 4 300 medlemsföretag med sammanlagt 6000 verksamheter inom hotell, restaurang, catering, spa, nöjes- och djurparker, skidanläggningar, camping och stugor, nattklubbar, vandrarhem, konferensanläggningar, aktivitetsföretag med mer. Som bransch- och arbetsgivarorganisation är Visitas huvudsakliga verksamhetsområden branschfrågor och branschpolitik samt arbetsgivarfrågor och förhandlingar med våra fackliga motparter. Visita -Svensk besöksnäring är en medlemsorganisation inom Svenskt Näringsliv. Besök oss gärna på www.visita.se