Visita lanserar social mediekampanj

Visita uppmanar alla att delta i kampanjen mot Dubbelstöten

Visitas uppmärksammade reklamkampanj mot Dubbelstöten, det vill säga oppositionens förslag att fördubbla restaurangmomsen och arbetsgivaravgiften för ungdomar under 26 år, lanseras nu i sociala medier.

Måndagen den 16 maj öppnas kampanjsidan visita.se/dubbelstoten. På samlingssiten kan man följa Visitas sociala mediekampanj som inkluderar Twitter, Facebook och Instagram. På Instagram uppmanas alla som är emot Dubbelstöten att ta en ”selfie” där man täcker sina ögon med handen följt av hashtaggen #Dubbelstöten.

På Facebook kan man dela inläggen med berättelser från organisationens medlemmar.  På Twitter skickar man en egen eller en förvald ”tweet” från kampanjsidan till en politiker man vill påverka.

-       Varje post, varje tweet och varje bild räknas i denna viktiga kampanj. Nu är det enkelt för alla att hjälpa till att vara med och stoppa Dubbelstöten. Gör det idag och sprid ditt engageman till så många du kan, säger Lotti Florén, kommunikationschef på Visita.

Kampanjen har skapats av PR och kommunikationsbyrån Whispr Group och Visita.

Tina Loncaric, Pressekreterare, Visita
t.loncaric@visita.se