VISITAAKADEMIN LANSERAR INTERAKTIVA WEBBUTBILDNINGAR

VisitaAkademin, som är ett samarbete mellan SCR, SLAO och Visita kan nu erbjuda interaktiva webbutbildningar för besöksnäringen i systematiskt arbetsmiljöarbete samt i arbetsrätt.

Utbildningen i arbetsrätt är tillgänglig för alla Visitas medlemmar och inkluderar sex moduler inom de olika ämnesområdena. Syftet med webbutbildningen är att medlemmar snabbt och enkelt kan lära sig mer om de vanligaste frågorna inom arbetsrätt. Modulerna är inte beroende av varandra utan man kan enkelt välja bland de olika ämnena. Utbildningen är i nuläget kostnadsfri och kommer även att finnas tillgänglig på engelska och andra språk.

Sedan år 2000 har den globala marknaden för e-learning ökat med hela 900% och det är framförallt tillgänglighet och flexibilitet som gör utbildningsformen så attraktiv.

- Vi är oerhört stolta att kunna erbjuda interaktiva webbutbildningar till våra medlemmar. Det innebär framförallt minskade kostnader för logi, resor och läromedel och snabbare praktiskt nytta för våra medlemmar. Utbildningen kan ske när som helt, var som helst och vi kan snabbt och enkelt uppdatera våra utbildningar när förändringar sker i vår bransch, säger Peter Thomelius, Utbildning & HR chef på Visita.

Efter varje utbildning finns även en utvärderingsdel där Visitas medlemmar kan göra sin röst hörd och påverka innehållet i utbildningarna.

- Det är viktigt att vi har en god kommunikation med våra interaktiva kursdeltagare. Det är så vi lär oss och förstår vad våra medlemmar söker. Vårt mål är att alltid kunna erbjuda aktuella, enhetliga utbildningarna där alla våra medlemmar får tillgång till samma kunskap, säger Peter Thomelius.

VisitaAkademins webbutbildningar kan man läsa mer om på: http://www.visitaakademin.se/webbutbildningar

Tina Loncaric, Kommunikatör, Visita
t.loncaric@visita.se