Inbjudan – webbsändning med styrelseordförande och vd inför årsstämman

Den 27 april 2021 kommer Volati att genomföra en webbsändning. I webbsändningen deltar Volatis styrelseordförande Patrik Wahlén, VD Mårten Andersson, CFO och tillträdande VD Andreas Stenbäck samt Volatis revisor Rickard Andersson från EY. Tillsammans kommer de att ge sin sin syn på året som har gått och ge svar på inkomna frågor från aktieägare.

Årsstämma i Volati AB (publ) avhålls onsdagen den 28 april 2021. Med anledning av coronaviruset (COVID-19) och de restriktioner som införts i syfte att motverka spridningen av viruset har styrelsen beslutat att årsstämman ska genomföras utan fysisk närvaro av aktieägare, ombud eller utomstående och att aktieägarna före stämman ska ha möjlighet att utöva sin rösträtt per post enligt kallelse till stämman den 26 mars 2021.

Styrelsen har föreslagit att årsstämman beslutar att dela ut Volatis aktier i Bokusgruppen till Volatis stamaktieägare. Mer information om förslaget finns här.

Sändning
Tid: Tisdag 27 april 2021, kl. 11:00
För att ta del av webbsändning klicka här – eller gå in på www.volati.se och följ länken till sändningen. Webbsändningen kommer att finnas tillgängliga på www.volati.se efteråt.

Andreas Stenbäck, CFO för Volati AB, 070-889 09 60, andreas.stenback@volati.se

e-post:
info@volati.se
organisationsnummer: 556555-4317

Volati är en svensk industrigrupp grundad 2003 som består av de tre affärsområdena Salix Group, Bokusgruppen (fd Akademibokhandeln) och Industri. Volati förvärvar främst bolag med beprövade affärsmodeller, ledande marknadspositioner och starka kassaflöden till rimliga värderingar och vidareutvecklar dessa med fokus på långsiktigt värdeskapande. Strategin är att bygga vidare på företagens identitet och entreprenörsanda och därtill addera ledarskap, kunskap, processer och finansiella resurser. Volati har verksamhet i 16 länder, över 2 000 anställda och en årlig omsättning om cirka 6,7 miljarder kronor. Volatis stamaktier och preferensaktier är noterade på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på www.volati.se.