Volati meddelar att villkoret för förtida inlösen av utestående obligationer har uppfyllts

Volati AB (publ) meddelande i ett pressmeddelande den 29 april 2021 att Volati hade påkallat förtida inlösen av bolagets utestående obligationer 2017/2022 med ISIN SE0010547042 (”Obligationerna”).

Den förtida inlösen var villkorad av att utdelningen av Volatis aktier i Bokusgruppen (den så kallade Lex Asea-utdelningen) genomförs (”Villkoret”). Volati meddelar härmed att Villkoret idag har uppfyllts och att förtida inlösen av Obligationerna därmed är ovillkorat och kommer att genomföras på inlösendagen den 11 juni 2021. Tidigare inlösenpris som meddelats av Volati kommer betalas till varje person som är registrerad som innehavare av Obligationerna i skuldboken som förs av Euroclear Sweden på avstämningsdagen den 4 juni 2021.

Detta meddelande ges endast i informationssyfte och ska inte uppfattas som ett erbjudande om att köpa eller sälja, eller en begäran om anbud att köpa eller sälja, värdepapper emitterade av Volati.

Andreas Stenbäck, vd Volati AB, 070-889 09 60, andreas.stenback@volati.se

E-post:
info@volati.se

Informationen lämnades för offentliggörande genom ovanstående kontaktpersoners försorg.

Volati är en svensk industrigrupp grundad 2003 som består av affärsområdena Salix Group och Industri. Volati förvärvar främst bolag med beprövade affärsmodeller, ledande marknadspositioner och starka kassaflöden till rimliga värderingar och vidareutvecklar dessa med fokus på långsiktigt värdeskapande. Strategin är att bygga vidare på företagens identitet och entreprenörsanda och därtill addera ledarskap, kunskap, processer och finansiella resurser. Volati har verksamhet i 16 länder, cirka 1 500 anställda och en årlig omsättning om drygt 5 miljarder kronor. Volatis stamaktier och preferensaktier är noterade på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på www.volati.se.