Volvo On Demand utökar sitt månadserbjudande till Göteborg och Malmö efter stort kundintresse

Report this content

I september i år utökade Volvo On Demand sin tjänst med bokning av Volvobilar per månad. Bokningar har inledningsvis varit möjliga i Stockholm och intresset har varit mycket stort. Tjänsten växer därför med fler bilar och lanseras även i Göteborg och Malmö.

Intresset för snabb, enkel och flexibel tillgång till bil ökar. Genom Volvo On Demand kan Volvobilar bokas per timme, helg, vecka och sedan september i år även per månad från 7990 kr.

”Vår utökade tjänst för bokning av Volvobilar per månad har mottagits mycket positivt av marknaden”, säger Erik Jivmark, VD på Volvo Car Mobility som driver tjänsten Volvo On Demand. ”Våra kunder uppskattar att de kan hämta sin bil redan samma dag, samt flexibiliteten att ha en bil en månad eller mer. De bilar som funnits tillgängliga i Stockholm har samtliga bokats och vi ser intresse från andra städer. Vi är därför glada att nu även erbjuda månadsbokningar för kunder i Göteborg och Malmö.”

En 30-dagarsperiod bokas enkelt direkt i appen och bilen låses upp med mobiltelefonen. Bilen kan hämtas redan samma dag och bokningen förnyas automatiskt månadsvis och avslutas senast tre dagar innan förnyelse.

Läs mer om erbjudandet här: https://www.volvocars.com/se/on-demand/30-dagar

Johan Sahlin – Kommunikationschef
+ 46 76 118 32 32
press@m.co

Om Volvo Car Mobility
Volvo Car Mobility är ett mobilitetsteknikföretag som tillhandahåller den smarta mobilitetstjänsten Volvo On Demand. Tjänsten ger användare flexibel tillgång till Volvobilar och är mycket uppskattad av användarna, med 4,8 av 5 i betyg i App Store. Med hjälp av kraften i sin AI-stödda mobilitetsplattform är Volvo Car Mobility en del i formandet av hållbara städer genom att minska antalet privatägda bilar och göra det möjligt för fler att röra sig fritt och hållbart.

Volvo Car Mobility är ett helägt dotterbolag till Volvo Car Group och en långsiktig strategisk investering för att nå en bredare kundbas och möta nya konsumentpreferenser. Volvo Car Mobility har cirka 200 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och företaget har lokala kontor i Göteborg och Malmö. Volvo On Demand finns i App Store och Google Play.

Taggar: