Affär och markanvisning under kvartal 3, 2019

Under tredje kvartalet har Wallenstam frånträtt fastigheten Inom Vallgraven 20:9 med adress Östra Hamngatan 39 / Kungsgatan 52 i centrala Göteborg. Wallenstam har också fått en markanvisning i Stockholm.

Markanvisningen avser cirka 120 hyreslägenheter på Solleftegatan i Råcksta i Stockholms stad.

Fastigheten Inom Vallgraven 20:9, som frånträddes den 24 september 2019, uppfördes år 1804 och har byggts om och renoverats av Wallenstam. De tre våningsplanen innehåller totalt cirka 1 800 kvm kommersiell yta där H&M-gruppens butikskedja ARKET sedan september 2018 är hyresgäst. Fastigheten säljs via bolag till Ramsbury Property AB, och det överenskomna fastighetsvärdet uppgår till 215 Mkr.

För ytterligare information:
Susann Linde, CFO och IR-ansvarig Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 34

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm, och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 49 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.