Bastard Burgers till kvarteret Victoria i Göteborg

I mars öppnar Bastard Burgers i Wallenstams lokaler på Södra Larmgatan 11 i Göteborg. Bastard Burgers startade 2016 som ett hål i väggen i Luleå, nu har hålet växt till en streetfood-kedja med snart 32 enheter. Från Boden i norr till Varberg i söder och första etablering i Göteborg nu i kvarteret Victoria.

- Vi ser mycket fram emot Bastard Burgers öppnande. Det har varit viktigt för oss att komplettera Kvarteret Victoria med fler mat-, dryck- och mötesplatser och tillsammans med kompisarna på Victoriagården tror vi att Bastard Burgers kommer bli ett jättebra tillskott i området. Denna lokal med sin häftiga utformning och sitt härliga hörnläge kommer bli väldigt lockande att spendera tid i med vännerna dag som kväll, säger Anders Forsling, kundchef på Wallenstam.

På Södra Larmgatan 11 kommer det framöver serveras två nya "signaturburgare" varje månad, en med kött och en vegansk, enligt Bastard Burgers egna unika koncept.

- Vi har letat efter rätt lokal i Göteborg och längtar nu efter öppningen här i mars för att låta göteborgarna ta del av vårt norrländska koncept. Vi jobbar ständigt med att vara konsekventa i vår kvalitet och hålla en hög lägstanivå. Utöver vårt norrländska kött har vår veganska satsning och klimatkompensation gjort att vi är unika i vår genre, säger Simon Wanler, vd och grundare till Bastard Burgers.

Målet för Bastard Burgers är att leverera en grymt god och hållbar produkt, inspirerad av New Yorks streetfood – med kvalitet från Norrland.

- Restaurangen i Göteborg får ett fantastiskt läge i ett skönt kvarter och ligger dessutom vägg i vägg med våra goda vänner Caliroots, så där ser vi fram emot några sköna samarbeten framöver, säger Simon Wanler.

För ytterligare information och bilder:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm, och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 52 miljarder kronor och kundbasen utgörs av drygt 9 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.