Byggstart för etapp två i Stallbacken Mölndal

Nu har vi påbörjat byggnationen av vår andra etapp i Stallbacken, Mölndal med 88 hyresrätter. De två husen ramar in en gemensam lättillgänglig innergård och lägenheterna har en beräknad inflyttning i slutet av 2017. Totalt kommer Wallenstam att bygga cirka 550 lägenheter i området med en mix av hyres- och bostadsrätter med ren el från Svensk NaturEnergi.

– Detta är vår andra nybyggnation i området, totalt sett tillför vi cirka 550 nya lägenheter till Stallbacken, ett nytt trivsamt och spännande bostadsområde i parkliknande miljö i Mölndal. Vi ser fram emot att vara med och fortsätta bidra till fler attraktiva bostäder här, säger Thomas Dahl, vice vd för Wallenstam.

Wallenstams första nyproduktion i Stallbacken, Punkt 1, startade i slutet av 2014 och kommer att vara klar för en etappvis inflyttning från och med hösten 2016. Sammantaget är det fem etapper som Wallenstam ska bygga i området, varav de två första, Punkt 1 och Nivå 2, nu är igång.

I Nivå 2, som projektet heter, kommer innergårdens grönska visuellt följa med upp på fasaderna i de gröna balkongerna. På innergården kommer man att kunna spela ett parti schack i storformat, utmana vännerna i boule eller njuta av grönskan i pergolan.

När Stallbacken som område är klart kommer det att rymma cirka 1 000 lägenheter och två förskolor.

För ytterligare information ochj bilder:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 0705-17 11 38

www.wallenstam.se/bilder

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 32 miljarder kronor och kundbasen utgörs av drygt 7 300 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.

Taggar: