Convendum utökar på Avenyn

Convendum utökar sina lokalytor på Avenyn och flyttar in i ytterligare lokaler på entréplan i samma fastighet på Kungsportsavenyen 21.

Tillförhyrningen avser 436 kvm och tillträdet planeras till våren 2021. Den totala ytan för Convendums verksamhet på Avenyn blir därmed 5 081 kvm.

–  Vi är väldigt nöjda med vår verksamhet i Göteborg som har utvecklats bra, och med entréplanet får vi en ny och publik entré mot Avenyn samt en ny konferensverksamhet i bottenvåningen. Efterfrågan har nått nya nivåer och vi behöver mer ytor, varför denna fina möjlighet passar oss väl säger Håkan Jeppsson, Vd Convendum.

Ombyggnationerna av entréplanet för att anpassa lokalerna till den nya verksamheten kommer att inledas under hösten.

– Det är väldigt glädjande att det går så bra för Convendum på Avenyn att de nu väljer att utöka sin verksamhet där. Genom att Convendum flyttar in på entréplan så skapas en välkomnande entré direkt från Avenyn som också blir mer tillgänglig för besökare, säger Marina Fritsche, vice vd Wallenstam.

Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör, Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 eller  0705 17 11 38
Håkan Jeppsson,
CEO Convendum tel. 0722-522 370 E-mail: hakan.jeppsson@convendum.se

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm, och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 55 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 10 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.