Finansministern byggstartar 336 hyresrätter i Krokslätt

Finansminister Magdalena Andersson har idag tillsammans med Hans Wallenstam officiellt startat nyproduktionen av 336 nya hyresrätter på Mölndalsvägen 79.
Kvarteret, som kallas Elisedal, kommer totalt att omfatta sex hus, varav fem hus ramar in en stor gemensam innergård. En preliminär första inflyttning planeras till 2021.

– Vi ser väldigt mycket fram emot att nu kunna bidra till fler hyresrätter i Göteborg, behovet av fler bostäder i våra storstadsregioner är enormt och varje gång vi sätter spaden i marken och kan bidra till fler hem är speciell, säger Hans Wallenstam, vd på Wallenstam.

De 336 lägenheterna som byggs längs Mölndalsvägen kommer att vara mellan ett till fyra rum och kök och fördelas mellan sex huskroppar med sju till nio våningar.
Samtliga lägenheter får balkong, uteplats eller entrébalkong och ett parkeringsgarage kommer att inrymmas under kvarteret. Arkitekt är Voten/CREAM Architects.

För ytterligare information och bilder:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

www.wallenstam.se/bilder

Taggar:

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 49 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.