Friskis & Svettis till Bruksgatan i Mölnlycke Fabriker

I början av nästa höst flyttar Friskis & Svettis till nya lokaler i Mölnlycke Fabriker. Då välkomnas alla medlemmar till en nyrenoverad lokal om 1 400 kvadratmeter mitt i området. Med en entré från Bruksgatan, ett trivsamt stråk som går genom Mölnlycke Fabriker, blir läget mer publikt och lättillgängligt för såväl närboende som besökare.

– Vi är glada över att Friskis & Svettis väljer att fortsätta utvecklas tillsammans med oss i Mölnlycke Fabriker. De har funnits i området länge och tillför ett fint värde för helheten. Tillsammans med arenan och alla sportaktiviteter i de nya hallarna har Mölnlycke Fabriker utvecklats till ett härligt sportkluster, säger Marina Fritsche, vice vd och regionchef för Wallenstam i Göteborg.

Friskis & Svettis nya anläggning i Mölnlycke beräknas vara färdigställd efter sommaren nästa år. Då kan medlemmar ta del av nya träningsytor, gruppträning, spinning och gym med generösa öppettider.

– Vi ser mycket fram emot flytten och våra nya lokaler i Mölnlycke Fabriker. Entrén blir mer lättillgänglig med ingång från parkeringshuset och Bruksgatan. Samtidigt får vi effektivare, ljusare och luftigare träningsytor i en härlig, genuin miljö. Vi ser fram mot nya medlemmar som ännu inte upptäckt oss och de som en gång lämnat oss välkomnar vi tillbaka till en ny träningsinspirerad miljö, ett fullutrustat gym samt ytor för funktionell träning, maskiner, fria vikter och en cardioavdelning, säger Thomas Fredriksson, verksamhetschef på Friskis & Svettis.

Bruksgatan i Mölnlycke Fabriker är en naturlig koppling mellan kulturarv och framtid i området. Ett stråk som förenar områdets unika fabriksbyggnader och befintliga verksamheter med nya bostäder som har utvecklats med inspiration från områdets historiska miljö.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ), tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 65 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 12 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar elenergi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.