Genomförda affärer och byggstarter under Q3 2020

Wallenstam har byggstartat 85 lägenheter, varav 12 så kallade delningslägenheter, i stadsutvecklingsprojektet Kallebäcks Terrasser i Göteborg. Under kvartalet har totalt 145 lägenheter färdigställts och inflyttats i två olika projekt. I september tillträddes också mark för framtida nyproduktion i Österåker.

Sammantaget är nu cirka 800 lägenheter under byggnation i Kallebäcks Terrasser i Göteborg. Av de 85 lägenheter som byggstartats under kvartalet blir 12 stycken så kallade delningslägenheter med totalt 121 uthyrningsrum, som hyrs ut via Colive. Lägenheterna beräknas vara inflyttningsklara under 2022.

Under kvartalet har 145 lägenheter färdigställts och inflyttats i följande projekt:

• 36 lägenheter i Parkstråket 1, Haninge. Projektet omfattar totalt 154 lägenheter, varav 17 delningslägenheter med totalt 85 uthyrningsrum.
  • 109 lägenheter i Söra Kvarter, Österåker. Projektet omfattar totalt 305 lägenheter.

Den 1 september tillträddes fastigheten Österåker Hagby 1:98, som utgörs av mark för framtida nyproduktion. Fastigheten förvärvades genom bolag, vilket offentliggjordes i ett pressmeddelande den 1 juli 2020.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Susann Linde, CFO och IR-ansvarig Wallenstam AB (publ) tel: 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 34

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm, och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 55 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 10 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.