Nya härliga smaker och upplevelser på Teatergatan

Teatergatan i Göteborg blomstrar och fortsätter att utvecklas med nya härliga verksamheter. Här finns idag ett pärlband av etablerade och helt nya restauranger, barer och caféer. Bland Wallenstams hyresgäster har de populära vinbarerna Enoteca Sassi och Juan Font nyligen utökat sina lokalytor, restaurang TAQ har precis öppnat och inom kort lockar nya härliga smakupplevelser hos Bar Pavalas och Evolushi.

– Teatergatan har genomgått en stor förvandling och utvecklats från en ganska slumrande bakgata till ett populärt stråk med både nya moderna lägenheter och härliga restauranger, vinbarer och caféer. Det är resultatet av ett medvetet och långsiktigt arbete med att både utveckla våra fastigheter och själva området i sig med flera nya fina verksamheter, säger Marina Fritsche, vice vd och regionchef för Wallenstam i Göteborg.

Bland Wallenstams kommersiella hyresgäster på Teatergatan har både Enoteca Sassi och Juan Font växlat upp, renoverat och utökat sina lokalytor. I början av juni öppnar ägarna till populära Viktors kaffe Bar Pavalas på Teatergatan 30. Victors kaffe har de senaste tre åren varit högst rankat i Göteborg som "Årets Kaffeupplevelse" i prestigefyllda Svenska Gastronomipriset. Nysatsningen Bar Pavalas är en fransk bistro med svenska influenser som kommer att servera smårätter med råvaror från lokala producenter och odlare tillsammans med noga utvalda viner. Lite längre fram i september går det också att njuta av sushi i modern tappning, en fusion av varmrätter samt tacosushi, som är helt nytt i Göteborg, hos Evolushi på Teatergatan 32 som då öppnar sin andra enhet i Göteborg.

Under sommaren sätts dessutom ljuset lite extra på Teatergatan när Wallenstam tillsammans med Avenyföreningen, Higab, Trafikkontoret och alla verksamheter förvandlar Teatergatan till en sprudlande sommargata. Gångbanorna breddas, parkeringsplatserna tas bort och verksamheterna flyttar ut. Fredag den 3 juni arrangeras en sommarfest med musikframträdanden, DJ och spännande aktiviteter på gatan. Ett event som kommer att återkomma vid ett antal tillfällen under sommaren.

Bland Wallenstams kommersiella hyresgäster på Teatergatan återfinns Bar Pavalas, Enoteca Sassi, Evolushi, Isabelle, Jimmy & Joan’s New York, Juan Font, Pierres Gent Shop, Poh-Keh, TAQ och The Melody Club.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ), tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38, elisabeth.vansvik@wallenstam.se

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 64 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 11 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar elenergi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.