Populära Hasselsson expanderar och öppnar nytt Inom Vallgraven

I april nästa år öppnar succérestaurangen Hasselsson, kända för att servera västkustinspirerad snabbmat, på Drottninggatan 26 i Göteborg. Nu planeras lokalanpassningen för fullt för succétrions tredje restaurang. På 91 kvadratmeter kommer det att serveras frasig fish ’n’ chips, vinkokta blåmusslor och andra härliga smaker från havet.

Hasselssons resa började 2013 med ett café som kompletterades med food truck i Skärhamn. Efter det har framgångssagan fortsatt med den populära matluckan i Majorna, följt av fler pop-upinitiativ och en restaurang i Stockholm. Nu tar barndomsvännerna och ägarna Oliver Bull och Adam Axelsson nästa steg och öppnar Inom Vallgraven.

– Det ska bli fantastisk roligt att öppna på Drottninggatan. Det känns som ett naturligt steg att ta, tiden är mogen och vi ser verkligen fram emot att få presentera ett Hasselsson ”tvåpunktnoll”. Vi valde lokalen på ren magkänsla och ser fram emot att träffa alla nya grannar och erbjuda göteborgarna en skön atmosfär med god mat, goda dofter och goda människor, allt i en skön blandning, säger Oliver Bull.

– Hasselsson tillför en ny härlig matupplevelse Inom Vallgraven och blir ett fint komplement till övriga verksamheter här. Vi ser fram emot att välkomna dem till oss och en av våra fastigheter som vi har utvecklat i närtid. En central pärla med mysig passage och trevlig innergård som tillför det där extra till helheten, säger Marina Fritsche, vice vd och regionchef för Göteborg.

Nya Hasselssons kommer att ha ett öppet kök och avskalad skön miljö som hyllar Göteborgs hamn och stadens rika fiskekultur. En bardisk kommer att erbjuda insyn i köket och det kommer att finnas sittplatser såväl inne som ute baserat på säsong.

– Man kan förvänta sig ett bekant Hasselsson om man varit hos oss innan. En del oföränderligt, en del nytt. Vi utforskar hela tiden nya sätt att dela med oss av glädje och härliga smaker. Kvalitet är viktig men samtidigt arbetar vi med att inte ta oss själva alltför seriöst. Vi älskar att samla mycket människor på stimmiga platser och erbjuda god mat åt folket så det är precis vad som väntar på Drottninggatan nästa år, säger Oliver.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ), tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38, elisabeth.vansvik@wallenstam.se

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 63 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 12 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar elenergi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.