Vår underbare styrelseordförande har gått ur tiden

Wallenstams mångårige styrelseordförande, Christer Villard, har lämnat oss efter en tids sjukdom. Han efterträds tills vidare av vice ordförande Ulrica Jansson Messing.

- Christer har genom åren gjort en ovärderlig insats för Wallenstam. Han lämnar ett stort tomrum efter sig och jag är oerhört tacksam för hans enorma engagemang och bidrag till bolagets utveckling, säger Hans Wallenstam, vd.

Christer Villard har varit styrelseledamot i Wallenstam AB sedan 1995 och valdes till styrelseordförande 2004. Parallellt med sitt uppdrag i Wallenstams styrelse har han arbetat i styrelsen för flera andra bolag och haft uppdrag i olika stiftelser. Han har tidigare innehaft flertalet företagsledande positioner inom finans- och bankväsendet.

- Mina tankar går till Christers familj och närstående. Christer lämnade alltid ett stort avtryck, både professionellt och i privata möten. För mig var han också en mentor och fantastisk vän, jag kan inte med ord beskriva hur saknad han är, säger Hans Wallenstam.

Vice ordförande Ulrica Jansson Messing har varit styrelseledamot i Wallenstam sedan 2008. Hon efterträder Christer Villard fram till nästa årsstämma, då val av styrelseordförande kommer att ske.

Susann Linde, CFO och IR-ansvarig Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 34

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm, och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 49 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.